De jonge Franse mezzo-sopraan Marie Hamard, gevestigd in Genève, wordt alom geprezen voor haar warme stem en haar ‘betoverende présence’. Forum Opéra, feb 2018.

Ze behaalde een Master in Literatuur en een Master in Cultuurmanagement. Daarna ging ze naar de Haute Ecole de Musique in Genève waar ze in 2015 haar diploma behaalde van Master in de Kunsten, gespecialiseerd in Muzikale Interpretatie.

Marie's constante verlangen naar verbetering leidde haar ertoe om in 2016 deel te nemen aan het prestigieuze ‘BrittenPears Young Artist Programme’ in Aldeburgh met Thomas Allen, Ann Murray en Roger Vignoles. Als prijswinnaar van de Stichting Royaumont in 2017 nam ze deel aan de prestigieuze Ian Bostridge en Felicity Lott Master Classes in Parijs gevolgd door recitals in het Orsay Museum.

Recent vertolkte Marie Hamard Mercedes in Bizet’s Carmen in het kader van het Duitse festival Opera Classica, Zulma in Gioacchino Rossini's L'Italiana in Algeri, Anita in Bernstein's West Side Story, Gontran in Chabrier’s Une Education Manquée in Genève, Second Lady in Mozart’s Die Zauberflöte, Pluton in Glück’s L'Ivrogne Corrigé.

Sinds 2017 vertolkt ze het personage van zigeunerin Zefka in Ivo Van Hove’s Dagboek van een verdwenene (Janáček, Annelies Van Parys) in een internationale tournee: KlaraFestival, Operadagen Rotterdam, Concertgebouw Amsterdam, Opera Lyon, Théâtre Luxembourg. Dit seizoen ook nog te zien in Covent Garden, Peking Music Festival, Roma Europa Festival, Brooklyn Academy of Music New-York, Opera Rouen, Janáček Festival in Brno...

Volgende hoogtepunten zijn onder meer Alto Solo in Bach's Magnificat, de knecht in La Forêt bleue met L'Atelier Lyrique et La Chambre du Roy in Tourcoing, en recitals in Genève met de Hongaarse pianiste Agnès Lörincz.

www.mariehamard.com

 

 

Productie

Functie