Romy Roelofsen studeerde in 2007 af als Theatraal Performer aan de Toneelacademie van Maastricht. Ze werkt als acteur en regisseur en is co-artistiek directeur van het muziektheatergezelschap Het Geluid Maastricht. Bij Het Geluid co-regisseerde ze producties zoals Erwartung van Arnold Schönberg, Harawi van Olivier Messiaen, Traviata is a Ready Made gebaseerd op muziek van Verdi en Alone in the Woods, een muziektheaterproductie met muziek voor pianola van Conlon Nancarrow.  Haar regie van Life Is Too Good To Be True won de Amsterdamse Fringe Festival Award 2010.

Sinds 2012 is Het Geluid ‘artist-in-residence’ bij het Theater aan het Vrijthof in Maastricht. Met de Veenfabriek in Leiden creëerde en regisseerde ze Gedeelde Kamers in 2013. Haar gezelschap is een regelmatige samenwerkende partner van de Nederlandse Reisopera.

In samenwerking met de Nederlandse Reisopera regisseerde ze de muziektheatervoorstellingen Wesendonck Lieder Heute (2013) en Headphone Oratorium (2014). In een co-productie met Castrum Peregrini, kwam haar mede-regie van Lieux de mémoire in première in 2015. In opdracht van de Nederlandse Reisopera regisseerde ze La tragédie de Carmen van Peter Brook. In datzelfde jaar bewerkte ze Wesendonck Lieder Heute voor de mecenasnacht bij de Koninklijke Muntschouwburg in Brussel.

www.hetgeluidmaastricht.nl

Foto: Felix Baumsteiger

 

Productie

Functie

Regie