jongerenopera Canti d'Amor II - DAG 9: klinkers en hoge hakken

Woensdag 27 augustus 2014

Mijn gedachten gingen uit naar Nicolas vandaag, die om kwart na 8 al fris en monter zat te wachten op een telefoontje van Klara. ‘Maar het was een heel kort interview, maar enkele minuten. Ik heb ooit een interview van twee uur gehad met iemand die zich in Berlijn bevond. Dat voelt wel raar, zo lang in de lucht praten. Plus, ik spreek niet zo goed Duits.’

Je kan het interview herbeluisteren via deze link (vanaf 1:16:50): http://radio.klara.be/radio/10_herbeluisteren.php?code=ESP

‘As an opera singer, you have to know French, Italian, German and English,’ vertelde Camila mij eerder al. ‘And your pronunciation must be perfect.’ Dat wordt wel duidelijk als ik haar sessie met stemcoach Deborah bijwoon. ‘You need to be more precise with your vowels,’ zegt Debby, terwijl ze zich samen op de details stortten. ‘Put your finger on your tongue. Much better!’

‘I also play the classical guitar,’ zegt Camila, ‘but, I think it is more in my profile to be in a studio moving and singing than to be sitting down all day studying notes and playing. Still, if I want to be a singer, I need to study all these languages. Because you must know what you are singing. The meaning, the emotion… the people are there to listen to your message. And every singer has another message: you are yourself first of all, and then you put yourself into your character.’

Misschien is dit wat Debby bedoelt als ze zegt dat je Camila niet in hoge hakken en chique kleren wil zien. ‘Take them out!’ roept ze naar het podium. ‘She can’t sing in them. The whole point about high heels is that they put your ass out, and they push your tits out. That’s why they were invented. But that’s not what we do when we sing, is it?’ 

’s Avonds ontmoet ik mezzosopraan Laurène in de gang. ‘You are still wearing your costume shoes?’ ‘I am practicing!’ antwoordt ze lachend. Wat een gedoe!

< Terug Gepost door Julie De Meester (Blogmaster 'Canti d'Amor II')
in Jongerenopera Canti d'Amor II